مدیر کل کمیته امداد گلستان خبرداد:

پیش بینی جمع آوری ۲۴ میلیارد تومان کمک های مردمی /برپایی ۴۲۰ پایگاه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که امسال در هفته برگزاری جشن نیکوکاری و احسان با مشارکت مردم ،مبلغ 24 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عیسی بابایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ، اظهار کرد: تعداد۴۲۰ پایگاه از جمله ۴۰ پایگاه در میادین اصلی مراکز شهرستانها، ۳۶۰مرکز نیکوکاری و ۲۰دفتر کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی فعال می شوند.
وی افزود:سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این جشن کمک های مردمی جمع آوری و در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار گرفت.

بابایی گفت: در خال خاضر تعداد ۸۳ هزار و ۴۱۴ خانوار با جمعیت ۱۵۴ هزار و ۱۷۹ نفر ، تعداد ۱۸ هزار و ۹۲۹ دانش آموز و تعداد یکهزار و ۲۷۱ دانشجو وطلاب تحت پوشش حمیات های این نهاد مردمی قرار دارند.

وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این جشن، ترویج فرهنگ و سنت حسنه القای نیکوکاری و احسان در جامعه اسلامی در راستای کمک به نیازمندان است و مردم نیز هر ساله مشارکت بسیار خوبی در این راستا داشته اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان بیان کرد: این نهاد ماهانه بیش از ۸۵ میلیارد تومان مشتمری به افراد و خانده های تحت پوشش خود پرداخت میکند و امید اریم که در سال جدید هم افزایش قابل توجه ای در این زمینه داشته باشیم و در این بین توجه به وضعیت زنانی که هسران آنها فوت کرده اند در صدر اقدامات قرار دارد.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰درصد جامعه تخت پوشش کمیته امداد استان از گروه ها ۷ و ۸ هستند که میزان فقر آنان بسیار زیاد است.

بابایی اظهار کرد: امسال ۸ هزار سری جهیزیه توسط این نهاد به نوعروسان اعطا شده و ۱۴۰ مورد پرداخت هدیه نقدی از محل کمک های مردمی به انان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های مردمی از طریق پایگاه ها و مراکز نیکوکاری تحت پوشش به دست نیازمندان و مددجویان میرسد ، گفت: مردم می توانند کمک های خود را به شماره حساب ۰۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸نزد بانک ملی ، کارت به کارت مجازی به شماره ۶۰۶۳۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶، استفاده از آنی پرداخت ussd با کد دستوری #۱*۰۱۷*۸۸۷۷* و یا مراجعه به دفاتر نیگوکاری اهدا کنند.

بابایی افزود:در حوزه تو انمند سازی خانواده های تحت پوشش از ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تا کنون ۵۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی افزود: در حوزه برخورداری خانواده های تحت پوشش از معافیت های بخش انرژی تعداد ۳۱هزار و ۷۰۰ به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان و تعداد ۷هزار و ۶۰۰ خانوار به ارزش ۷۵ میلیون تومان و تعداد ۹هزار خانوار به مبلغ ۶ میلیون تومان از مزایایی معافیت بهره مند شده اند.