مواریث طبیعی گلستان در آثار ملی طبیعی کشور به ۴۴ اثر رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت چهار اثر میراث طبیعی جدید در فهرست آثار ملی طبیعی خبر داد و گفت: شمار مواریث طبیعی ثبت شده گلستان به ۴۴ اثر رسید.

به گزارش ساجد خبر، محمدجواد ساوری اظهارکرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار طبیعی کشور که به ریاست مدیرکل ثبت آثار کشور، اساتید و اعضای شورای ملی ثبت آثار طبیعی برگزار شد، تعداد چهار اثر شاخص طبیعی استان حائز اخذ رأی شده و در فهرست آثار ملی طبیعی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: این آثار شامل درختان کهن‌سال سرو نوش روستای سیاهتلو با طول عمر ۳۵۰ سال، درخت چنار روستای سیاهتلو با طول عمر ۴۰۰ سال، درخت کهن‌سال چنار روستای ینقاق گالیکش با طول عمر ۴۰۰ سال و مجموعه چشمه‌های کل زر شهرستان گرگان است.

وی یادآور شد: با ثبت این چهار اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ۴۴ اثر رسید.

ساوری ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود چشمه‌ها، آبشارها و مواریث طبیعی فراوان در استان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی کشور گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته و زمینه جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم شود.

لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضای مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر و ابلاغ خواهد شد.