معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

تنظیم پیش نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تلاش می‌کنیم در دیدار با سرمایه گذار قزاق ها پیش نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و استان گلستان تنظیم شود تا در اوایل سال آینده و همزمان با سفر استاندار منگستائو قزاقستان به گلستان شاهد امضای این تفاهمنامه باشیم.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سید محمد دهنوی اظهار کرد: توسعه روابط با همسایگان شمالی یکی از عمده‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم بوده است و در این بین کشور قزاقستان به سبب برخورداری واقع شدن در مسیر راه آهن KTI یکی از گزینه‌های مدنظر گلستان است.

دهنوی گفت: تلاش می‌کنیم در این جلسات، پیش نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و استان گلستان تنظیم شود تا در اوایل سال آینده و همزمان با سفر استاندار منگستائو قزاقستان به گلستان شاهد امضای این تفاهمنامه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان یکی از محوری ترین مباحث مطروحه در مذاکرات مدنظر طرفین خواهد بود و همچنین تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت و معدن و تجارت و بازرگانی به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

وی گفت: کاروان تجاری و سیاسی استان منگستائو قزاقستان برای بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و همچنین برگزاری جلسات حضوری با فعالان بخش اقتصادی و تجاری امروز (چهارشنبه) وارد گلستان خواهند شد.