استاندار گلستان:

تخریب آب بندان های غیرمجاز با هدف حمایت از مناطق محروم/ تخریب ۴۰ آب بندان

استاندار گلستان گفت: یکی از اقدامات انجام شده تخریب آب بندان های غیر مجاز در بستر گرگانرود بوده و این اقدام با هدف حمایت از مناطق کمتر برخوردار و دسترسی عادلانه به منابع انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی محمد زنگانه امروز در حاشیه بازدید آقا محمدی قائم مقام وزیر کشور از محلات کم برخودار استان، اظهار کرد: بیش از ۴۰ آب بندان غیرمجاز در استان تخریب شده و تا ۱۵ اسفندماه تمام آب بندان‌هایی که در بستر رودخانه هستند تخریب خواهد شد و پس از پایان سال آب بندان‌های غیرمجاز حریم رودخانه نیز تخریب خواهد شد.

وی افزود: ۳۸۰ میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر اعتبار نیاز دارد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن در سفر تصویب شده و تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است

استاندار گفت: در اجرای پروژه‌های رفع تنش آبی استان به ویژه در منطقه شمال استان گلستان نیازمند تقویت تزریق اعتبارات هستیم و اگر تزریق منابع با قدرت انجام شود، رفع تنش آبی به ویژه در بخش آب شرب با قدرت بیشتری صورت خواهد گرفت.

زنگانه بیان کرد: تمام تلاش ما در استان توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار است و امید داریم بتوانیم با حمایت‌های همیشگی دولت اتفاقات مثبتی را در مناطق کمتر برخوردار رقم بزنیم.

وی خطاب به مدیران شهرستانی در آق‌قلا و مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان حاضر در جلسه بیان کرد: تمامی مصوبات سفر باید به طور کامل اجرایی شود و هیچ قصوری در این بخش پذیرفتنی نیست.