معاون اول قوه قضاییه:

ضرورت استفاده از سیستم هوش مصنوعی در سیستم قضایی

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر سرعت روزافزون و بدون وقفه جریان علم گفت: باید در سیستم قضایی از سیستم هوش مصنوعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حجت‌الاسلام محمد مصدق کهنموئی امروز در مراسم افتتاح پروژه ساختمان جدید پزشکی قانونی گلستان اظهارکرد: یکی از اولویت‌های مهم قوه قضاییه، به‌روز بودن دانش قضات و فعالان سیستم قضایی است که برای رسیدن به این هدف باید شرایط مطالعه مستمر آنان ایجاد شود.

وی افزود: یکی برنامه‌های در دست اقدام، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان بومی است که تلاش می‌کنیم با کمک گرفتن از این ظرفیت، مسیر خدمت‌رسانی را هموارتر کنیم.

حجت‌الاسلام مصدق به فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: این نهاد باید با بهره‌گیری از تکنولوژی دانش‌بنیان از کارشناسی سنتی به سمت کارشناسی نوین حرکت کند.

مصدق کهنموئی گفت: دشمن در حال رصد شبانه‌روزی شرایط کشور است و مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند که مسوولان باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کسانی که دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور هستند بدانند مردم با این حضور گسترده به نقشه‌ها و توطئه‌های آنها پاسخ منفی دادند.

وی گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، جلوه دیگری از رویکرد پدرانه ایشان نسبت به جوانان و پاسخ محکمی به اسلام‌هراسان بود.