معاون شهردار گرگان:

۳ بازارچه نوروزی ویژه دستفروشان در گرگان ایجاد شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: به منظور ساماندهی مشاغل و دستفروشان در آستانه عید نوروز، سه بازارچه نوروزی در گرگان ایجاد شده است.

به گزارش ساجد خبر، احمد سالاری اظهار کرد: سد معبر، تضییع حقوق شهروندی محسوب شده لذا در همین راستا شهرداری گرگان در آستانه بهار طبیعت اقدام به جانمایی سه مکان برای ساماندهی دستفروشان در شهر کرده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: بازارچه‌های نوروزی در خیابان ولیعصر حدفاصل عدالت ۲۷ الی ۲۹، خیابان پاسداران روبروی پارک شهر و خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل آفتاب ۹ الی ۱۱ دایر شده‌اند.

وی گفت: به استناد تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هرگونه سد معبر ممنوع بوده و در صورت مشاهده اعمال قانون انجام می‌شود.

سالاری با اشاره به فعال بودن تمامی ۲۰۰ غرفه واقع در بازارچه‌ها، گفت: شهروندان می‌توانند با حضور در این غرفه‌ها نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از جمله صنایع دستی، پوشاک، انواع خوراکی‌ها و حمایت از زنان کارآفرین، و سرپرست خانوار اقدام کنند.

گفتنی است هرساله در ماه پایانی سال در گرگان به دلیل فعالیت دستفروشان پیاده روها و معابر اشغال شده و این امر باعث رنجش مردم می‌شود.