رییس دانشگاه فرهنگیان کشور:

معلمان حلقه وصل نسل ها به یکدیگر هستند/ اقوام سرمایه های ایران هستند

رییس دانشگاه فرهنگین کشور گفت: معلمان حلقه وصل نسل ها به یکدیگر هستند و چنانجه به این مقوله در حوزه آموزش توجه شود اتحاد اقوام نیز بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، دکتر رضا مراد صحرایی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره داشنجویی اقوام ایران زمین که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی گلستان برگزار شده بود، اظهار کرد: معلمان باید بیشترین وقت خود را بر روی آشنایی با فرهنگ اقوام ایران زمین برای شناساندن آن به دانش آموزان و مستحکم تر شدن این حلقه بگذارند.

وی افزود: برگزاری این جشنواره برای دانشجو معلمان که معلمان آینده کشور هستند فرصت بسیار مغتنمی است تا با آشنایی با اداب، سنن و فرهنگ های مختلف آن را به مطالعات علمی خود اضافه کنند و در تربیت محصلان موفقیت بیشتری دلشته باشند.

صحرایی گفت: تمدن و فرهنگ زبان فارسی یکی از قدرتمند ترین ابزاری است که دشمان این کشور را همواره به عقب نشانده است.

وی ادامه داد: زبان فارسی در ۸۵ کشور دنیا تدریس می شود و ایران در ۶۵کشور دنیا نماینده فارسی زبان دارد.

صحرایی بیان کرد: بومی گزینی یکی از اشتباهاتی بود که در بین دانشجویان دردانشگاه ها اتفاق افتاد و باید به آن توجه شود بخصوص در بحث ازدواج دانشجویان و ازدواج اقوام بایکدیگر که مساله بیسار مهمی است.

وی گفت:  بومی گزینی تا حدی قابل قبول است و بیشتر از آن آسیب زا است.

رییس دانشگاه های فرهنگیان کشور اظهار کرد: همه اقوام سرمایه های ایران زمین هستند و اجازه نمیدهیم نسل ما از هم منفک شود و با احترام به فرهنگهای اقوام مختلف و ورود این فرهنگها به مدارس و دانشگاه ها جلوی تفکیک های قومیتی را می گیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید بگذاریم دانش اموزان به بهانه جهانی شدن تاریخ و هویت خود را کنار بگذارند و این وظیفه بروی دوش معلمان  ست.

صحرائی با بیان اینکه جشنواره اقوام دانشجویی راهی برای رسیدن به افق های بلند برای اشاعه تاریخ و فرهنگ ایران است، عنوان کرد: یکی از ماموریت های بزرگ معلمان در کشور حفظ زبان محلی خودشان است و شرکت در این جشنواره ها موجب میشود تا معلمان علاوه بر آشنایی فرهنگ و زبان و تاریخ اقوام علاقمندی بیشتری برای حفظ این میراث داشته باشند.

وی افزود: دولتمردان بدانند که آینده ایران قوی از کانال تربیت معلم می گذرد و تربیت معلم یعنی دوست داشتن وطن و نشر فرهنگ ناب ایرانی اسلامی همان وطن دوستی است.

گفتنی است تعداد ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه های فرهنگیان ۲۹ استان کشور  در این جشنواره حضور داشتند.