امت اسلامی باید حول پرچم وحدت حرکت کنند

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت:همه امت اسلامی باید حول پرچم وحدت حرکت کنند و بهترین شاهد این مطلب این است که زمانی که به تاریخ و بزرگان اسلامی مراجعه می‌کنیم، همه از پرچم داران و مروجان شعار وحدت بوده‌اند و به عنوان یک تکلیف به آن توجه داشتند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهارکرد: قرآن، همان طور که نماز و زکات و غیره را بر ما واجب کرده، همدلی و وحدت و یکپارچگی را هم بر ما واجب کرده و باید به عنوان یک فرهنگ به آن توجه شود.

وی افزود: بزرگان زیادی هم در میان شیعه و هم در میان اهل سنت ندای وحدت سر داده‌اند و این دلیل بر این است که وحدت امت اسلامی ربطی به ایران و شیعه ندارد و ما همه مسلمان و تابع قرآن هستیم و قرآن به ما آموخته که این گونه رفتار کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به بزرگان شیعه و سنی که شعار وحدت را سرداده اند، ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب از پرچم داران این فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: راهبرد دشمنان ایجاد تفرقه است و تمام سعی خود را می‌کنند همدلی بین مسلمانان را از بین ببرند و ما باید هوشیار باشیم.

نورمفیدی عنوان کرد: وحدت یک شعار نیست بلکه یک تکلیف اسلامی است و گام اول تمام پیشرفت‌ها، وحدت اسلامی است.