مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا :

آرزوی همیشگی مسلمانان داشتن حکومتی اسلامی برگرفته از موازین قرآن است

مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا گفت: آرزوی همیشگی مسلمانان داشتن حکومتی اسلامی و برگرفته از مضامین اسلامی و مفاهیم قرآنی است که این آرزو با پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شده و به منصه ظهور رسید.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، آخوند عبدالرزاق رهبر در همایش تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اظهار کرد: علما هم سعی آنها به کوشش و همدلی و همبستگی بوده، در کشورمان هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بین برادران تشیع و تسنن جاری شده که نمونه بارز آن را در استان گلستان که مردم ان مسالمت آمیز کنار هم زندگی می‌کنند و یار و یاری گر یکدیگر هستند.

وی افزود: مطالعه و بررسی کتب علمای معاصر و متاخر نشان می‌دهد اساس دین اسلام بر دو مولفه «کلمه توحید» و «توحید کلمه» است و همانگونه که همه به وحدانیت و خداپرستی اعتقاد داریم باید به وحدت کلمه نیز اعتقاد داشته باشیم.

آخوند عبدالباسط نوریزاد ادامه داد: تلاش همه علما و افرادی که در جامعه صاحب نفوذ هستند باید حفظ وحدت و دعوت مردم به اتحاد و همبستگی باشد.

وی افزود: با اشاره به تاکید اسلام بر ضرورت حفظ وحدت و برادری مسلمانان، گفت: دشمنان برای ممانعت از گسترش اتحاد مسلمانان در حال توطئه‌چینی همیشگی و پیداکردن راهی برای ایجاد تفرقه در میان آنان هستند.