مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان :

استقبال اندک سرمایه گذاران از سرمایه صدف کوهی در گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: معادن صدف کوهی در دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله قرار دارند اما استقبال سرمایه گذاران از این حوزه اندک است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، درویش علی حسن زاده اظهار کرد: گلستان در حوزه‌های مختلفی از جمله صدف کوهی و ید پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد که تکمیل زنجیره‌های تولید در آنها می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی افزود: در حوزه صدف کوهی علی رغم اینکه ذخایر بالایی از آن در استان وجود دارد و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد اما تنها به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

حسن زاده  بیان کرد: به توجه به شعار سال می‌خواهیم ضمن اینکه نهادهای مرتبط را پای کار می‌آوریم از ظرفیت علمی و دانشگاهی هم بهره ببریم و پتانسیل‌های حوزه صدف کوهی استان را هم معرفی و زمینه استفاده بیش از پیش از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معادن صدف کوهی در دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله قرار دارند، استقبال سرمایه گذاران را از این حوزه اندک برشمرد.

حسن زاده در ادامه از ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران سخن گفت و افزود: ما با ارائه تسهیلات مناسب و همکاری‌های لازم با سرمایه گذار، زمینه را برای فرآوری این محصول آماده کرده اما با استقبال کم سرمایه گذاران روبرو شده‌ایم.