شهردار کردکوی :

صدور ۱۰ سند برای املاک و زمینهای شهرداری/ افتتاح پارک شهرداری در ایام دهه فجر

شهردار کردکوی گفت: تعداد فقزه از املاک و زمین های شهرداری کردکوی که سال ها است بلاتکلیف و بدون سند بودند با پیگیری های مداوم ، حمایت مسئولان و دستگاه قضایی این شهرستان سند دار شدند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، ابراهیم جرجانی عصر امروز در نشست خبری با تعدادی از اصحاب رسانه استان اظهار کرد: نزدیک به ۷۲ سال از عمر شهرداری این شهرستان میگذرد اما تا یکسال اخیر هیچ یک از املاک و زمین های متعلق به این نهاد دارای سند رسمی نبودند که با پیگری مداوم شهرداری ، مسئولان و دستگاه قضایی این مهم به انجام رسیده و در نظر داریم تا تعداد این استاد را به ۲۵ فقره برسانیم .

وی افزود: یکی از مشکلات توسعه در شهر کردکوی و همچنین سرمیاه گذاری فقدان استاد زمین های شهرداری بود که امروز در حال پیگیری و اجرا است.

جرجانی گفت: شهر کردکوی به لحاظ برخی اصول برنامه ریزی از ساختمان اداری گرفته تا بخش فضای سبز و نظافت شهری بسیار محروم بود و  طی یک سال اخیر  با ورود شر کت های پیمانکاری  این نیروها از تعداد ۱۲ نفر به تعداد ۵۰ نفر افزایش پیدا کرده است که مورد رضایت شهروندان نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیشاز ۵۰ باکش زباله بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و در نقاط مختلف شهر نصب شده است و پیمانکار فضای سبز نیز مشخص شده است که با تعداد ۱۵ نیرو مشغول یه کار خواهد شد.

شهردار کردکوی با بیان اینکه شهر کردکوی از نعمت فضای ورزشی شهری نیز محروم بوده است، اظهار کرد: نخستین جاده سلامت شهر کردکوی از میدان امام حسین (ع) تا پارک جنکلی کردکوی نیز از دیگر دستاوردهای این شهرداری در سال جاری بوده که مورد استفاده عموم مردم نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: نصب ۲۵ چراغ دکوراتیو، ساخت المان ۲۰ شهید شاخص، و المان شهید سردار سلیمانی ، تعمیر و بهسازی پیاده رو ها، کاهش ترافیک شهری با ایجاد دو چهار راه در سطح شهر،  و نصب چراغ راهنمایی زماندار از دیگر فعالیت های توسعه ای در این شهرستان بوده است.

جرجانی گفت: شهرداری کردکوی به لحاظ ماشین آلات سنگین از وضعیت خوبی برخودار بود ولی  به دلیل مشتهلک شدن و عدم رسیدگی در گشذته قابل استفاده نبود که در یکسال اخیر با صرف هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان این ماشین آلات بهسازی و تعمیر و در اختیار فعالیت های عمرانی شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: لایروبی رودخانه قاضی محله کردکوی که یکی از روخانه مهم داخل شهر محسوب میشود نیز سال ها بدون لایروبی رها شده بود که امسال لایروبی شد و بیش از ۶ هزار تن لجن و ضایعات از آن خارج شد و اگر این اقدام مهم انجام نمی شد بی شک با بارش هایی که در چند ماه گذشته داشتیم اب به اخل شهر و حتی ممکن بود به داخل منازل نفوذ کند و هم اکنون در حال رفع مشکلات دیواره های این رودخانه هستیم.

شهردار کردکوی با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت هم بیان کرد: این طرح نیز همزمان با دیگر شهرهای کشور در کردکوی در حال اجرا است اما از آنجا که سال ها به این مساله در این شهر کم توجهی شده بود تعداد زیادی از  معابر این شهر هنوز خاکی است و شهرک فرهنگیان این شهر پس از ۴۵ سال امسال آسفالت شد و در همین راستا در نظر داریم تا شب عید ۱۷۰۰ تن آسفالت را اجرائی کنیم و مفدار ۷۵۰۰تن آسفالت نیز برای ادامه این نهضت خریداری شده که در خال انتقال به انبار برای اجرای این طرح مهم است.

جرجانی افزود: احداث ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه شهری که کردکوی سال ها فاقد آن بود با عتبار بیش از ۴۲ میلیارد تومان روز ۱۹ بهمن ماه و در ایام الله دهه فجر افتتاح و در اختیار عموم برای استفاده قرار میگیرد.

وی گفت: نخستین خانه فرهنگ کردکوی نیز راه اندازی شده است که پل ارتباطی اجتماعی بسیار خوبی بین شهروندان و آموزه های فرهنگی است.

شهردار کردکوی در ادامه با بیان اینکه شهر کردکوی به لحاظ جاذبه گردشگری جزو چند شهر اول استان محسوب می شود، اظهار کرد: پارک جنگلی امام رضا، منطقه جهان نما و درازنو و همچنین آب بندان کردکوی  و دیگر موهبت های طبیعی این شهرستان قابلیت اجرای پروژه های گردشگری زیادی  دارد که در یکسال اخیر با تغییرات اساسی که در چهره شهر در خال شکل گرفتن است بدون شک سرمایه گذاران زیادی را در بخش گردشگری جذب خواهد کرد.

وی افزود: پیش بینی ما برای بودجه سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۳۰ میلیارد تومان آن سرمایه گذاری است و این در حالی است که بودجه سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بود که ۴۶ میلیارد تومان برای انجام طرح های شهر و شهرداری جذب شد.

شهردار کردکوی بیان کرد: به دلیل اینکه کردکوی یکی از شهر های ورودی استان از سمت غرب است لذا با وجود موهیت های الهی امکان سرمایه گذاری خوب و پرسودی را سرمایه گذاران و مردم ایجاد کرده است و حالا به عنوان یک شهر عبوری قابلیت پذیرش و ماندگاری مسافر  را  دارد.

به گقته جرجانی اجرای طرح تله کابین از مبدا آب بندان به سمت درازنو از طرح های  گردشگری مهم این شهرستان است که هم اکنون در دست مطالعه است و با جدیت به دنبال اجرائی شدن آن هستیم.

وی افزود: آب بندان پارک آبی ، احداث جاده دوچرخه سواری، پارک بانوان و احداث زیرگذر دور میدان شهرداری از دیگر طرح های مهم توسعه ای شهر کردکوی است که امید داریم به زودی به مرحله اجرا برسد.