عاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان:

حضور ۱۲ هزار گلستانی در مراسم معنوی اعتکاف

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراسم معنوی اعتکاف با حضور ۱۲ هزار معتکف در ۲۰۰ مسجد استان از سحرگاه امروز شنبه آغاز شد و با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: در مدت زمان برگزاری مراسم اعتکاف علاوه بر برنامه مذهبی و فرهنگی نسبت به برپایی جلسات پرسش و پاسخ، شبهه زدایی، سخنرانی در مباحث مختلف، بصیرت افزایی و تبیین اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت مغتنم و بسیار مناسبی برای خودسازی و اندیشیدن افراد به شمار می‌رود.

حجت الاسلام دیلمی افزود: اعتکاف تخصصی نیز مختص قشر دانش آموزی، دختران و یا پسران حاج قاسم برنامه ریزی شده که برای این قشر تولید محتوا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم در این آیین گفت: بیش از ۹ هزار نفر از بانوان و دختران و ۳ هزار نفر مردان و پسران گلستانی در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند که هزار و ۵۰۰ نفر آنها از قشر دانش آموز هستند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: بیشترین حضور معتکفین استان گلستان در شهرستان های گرگان، گنبد کاووس و علی آباد کتول است.

وی اظهار کرد: استقبال های خوبی از اعتکاف های ویژه مادر و دختری، پدر و پسری، دانش آموزی و دانشجویی در استان شده است.

وی بیان کرد: پس از هجمه های اخیر دشمنان که به جهالت و نادانی خود دلبسته بودند این حضور معنادار معتکفین گلستانی جواب محکم و دندانشکنی به دشمنان بود.

حجت الاسلام گرزین گفت: در این ایام اعتکاف علاوه بر اینکه فرصت انس، خلوت و رفاقت با خداست استفاده حداکثری با حلقه ها و نشست های بصیرتی با محوریت جهاد تبیین می شود که مهمترین اصل و نیاز جامعه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: اختتامیه مراسم اعتکاف با آیین معنوی ام‌داوود (ع) خواهد بود که نقطه جهش خوبی برای جامعه، نوجوانان و جوانان است.