معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

عضو گیری در مناطق محروم از کودکان و نوجوانان و دانش آموزان رایگان است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: با توجه به سطح پایین درآمدی مناطق مرزی و محروم استان و مشکلات اقتصادی، عضوگیری از کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان به صورت رایگان است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، الهه مقصودلو اظهار کرد: با هدف تقویت علاقه کودکان ساکن مناطق محروم به کتاب، ۶ دستگاه خودرو در قالب کتابخانه‌های سیار در این مناطق فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارائه می‌دهند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های علمی را که در مراکز فرهنگی و هنری ثابت ارائه می‌شود، در کنار سایر فعالیت‌ها فرهنگی و هنری در مراکز سیار ارائه دهیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: در همین راستا میکروسکوپ و بسته‌های علمی کوچک به همراه آسمان‌نماهای سیار در کتابخانه سیار قرار داده شده تا کارگاه نجوم برای علاقمندان در مناطق هدف برگزار شود.

مقصودلو اضافه کرد: بچه‌ها، کودکان، نوجوانان و جوانان روستای محروم و مری، استقبال خوبی از تیم‌های سیار دارند و برای حضور مجدد لحظه‌شماری می‌کنند.

به گفته وی ۱۱ هزار کودک گلستان از خدمات کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان بهره‌مند می‌شوند.

مقصودلو بیان کرد: توجه به مناطق محروم و مرزی از جمله راه‌اندازی کتابخانه سیار در این مناطق، خدمت ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران برای توزیع عادلانه امکانات است.

وی بیان کرد: بخشی از فعالیت‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مراکز فرهنگی و هنری ثابت در شهرستان‌های مختلف ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: این کتابخانه‌های سیار که فعالیت‌های فرهنگی و هنری داخل کانون‌های ثابت را در قالب بسته‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهند، به طور مستمر در مناطق مرزی و روستایی محروم حضور دارند.