مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

حفظ حریم جاده ها طبق قانون و مطالبه مردمی پیگیری می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تاکید بر اهمیت و حساسیت حریم راهها در جلوگیری از تصادفات جاده ای گفت: حفظ حریم راهها طبق قوانین و آیین نامه های اجرایی نگهداری راهها و براساس مطالبات مردمی پیگیری می شود.

به گزارش ساجد خبر، عادل مصدقی امروز در نشست با رابطین حقوقی شهرستان های تابعه اداره کل افزود: حریم راه سرمایه عمومی و ملی است و به دلیل جاذبه های گردشگری و افزایش تردد راههای استان طی سال های اخیر، سالانه شاهد اتفاقات و حوادث گوناگون جاده ای بویژه در محورهای شریانی بوده که یکی از علل اصلی آنها دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز حاشیه راههاست.
وی با بیان اینکه طی چندماه گذشته با اقدامات ضربتی در ورودی استان بویژه شهرگرگان این موضوعات کاهش یافته است، اظهارداشت: به دلیل اهمیت موضوع، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان با حضور دستگاههای نظارتی و امنیتی استان جهت ثبت، رصد و رسیدگی به تخلفات مرتبط تشکیل شده و بصورت سراسری و ملی نظارت و پیگیری می شود.
مصدقی از شهرستان های تابعه خواست که با مطالعه و شرکت در دوره های آموزشی به قوانین ایمنی راهها و راه آهن و آیین نامه های اجرایی اشراف کامل داشته باشند تا با تسلط بر این قوانین به اجرای صحیح آن بپردازند چراکه در برابر اجرای ناصحیح آنها، مسوول و پاسخگو هستیم.
بیان درخواست ها و موانع موجود در شهرستان ها بخش پایانی جلسه بود.