مدیر عامل شرکت گاز گلستان:

افتتاح ۱۱ طرح روستایی با اعتباری بیش از ۳۶۴ میلیارد ریال در دهه فجر

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: در دهه فجر امسال 11 طرح روستایی با اعتباری بالغ بر 364 میلیارد و 700 میلیون ریال با تعداد 1105 خانوار به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، مهدی طالبی ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجرگلستان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: در همین راستا روستا در شهرستان گالیکش نیز با ۱۲۷ خانوارو با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

وی افزود: مجموعا تعداد ۱۲۸ طرح با اعتباری بیش از ۱۵۶۲ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود .

طالبی ادامه داد: تعداد ۱۱۲ واحد صنعتی استان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که گازرسانی به این واحدها معادل ۱۴۴ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است .

وی افزود: پیشرفت  توسعه شبکه تا پایان دی ماه،پیشرفت ۷۵ درصدی نصب انشعابات ، ۸۲درصد افزایش مشترکان تا پاین دی ماه امسال و ۱۰۹ درصد گازرسانی به صنایع از مهم ترین فعالیت های این دستگاه  خدمات رسان و اجرائی در بخش گاز گلستان است.

طالبی گفت: تا کنون ۹۸/۵درصد روستائیان از نعمت گاز بهره مند شدند و در کل استان بیش از  ۶۴۰ هزار مشترک داریم و تعداد مشترکان خانگی به دلیل استفاده چد خانوار از یک کنتور ۶۴۱ هزار نفر می باشد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت گاز برای صنایع همچنان پاربرجا است، عنوان کرد: از شروع بحران سرمای قبلی به همه این واحد های تولیدی اعلام کردیم که باید جایگزین سوخت برای خود تعریف کنند چرا که رساندن سوخت به منازل مردم جرو اولویت های ما است.