رییس کمیته اصناف و صنعت دهه فجر گلستان:

بهره برداری و بازگشت به تولید ۳۴ واحد تولیدی در دهه فجر/ رشد ۲۲ درصدی صادرات

مدیر کل و رئیس ستاد دهه فجر اصناف ، صنعت و معدن استان گلستان گفت: در دهه فجر امسال 34 طرح اقتصادی با سرمایه گذاری 549 میلیارد تومان و اشتغال 701 نفر در 11 شهرستان استان افتتاح می شوند و یا مجدد به چرخه تولید باز میگردند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، درویشعلی حسن زاده صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ، برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ برناه عملیاتی در ایام دهه فجر با همکار اصتاف و مدیران بخش صنعتی در استان تدارک دیده شده که اجرا می شود.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال میزان صاردات نفتی استان ۱۸۱ میلیون دلار بوده است رشد ۲۲ درصدی را در پی داشته و  ۳۲ کشور هدف صادرات با استان همکاری میکنند .

حسن زاده گفت: در همین راستا در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۱۵ هزار زرسی از سطح بازار و اصناف صورت گرفته که منجر به تشکیل ۳ هزار و ۴۸۲ پرونده  به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا نیز در همین زمان با مشارکت دستگاه های اجرائی مرتبط ۱۰ هزار بازرسی انجام شده که منجر به کشف ۴۷ مورد بخ ارزش ۵/۹ دهم میلیارد تومان شده است.

مدیر کل صمت گلستان افزود: در حوزه اشتغال نیز از تعداد ۳۰ هزار شعل تعهد شده ۱۰ هزار شغل به این سازمان ابلاغ شده که تا پایان دیماه قریب به ۸ هزار ۹۳۹ هزار شغل ایحاد و ۸۹ درصد در این زمینه در استان هدف گذاری شده است.

در حوزه رسیدگی ۶۱ جلسه کارگروه تسهیل در استان با دیتگاه های اجرائی مرتبط برگزار و ۴۳۰ مصوبه در این جلسات مصوب شد ه است و

وی گفت: در حوزه تسهیلات رونق تولید نیز ۲۴۶ مصوبه ۴۲۱ فقزه تسهیلات برای پرداخت مصوب شده.

مدیر کل صمت گلستان اظهار کرد: در حوزه تسهیلات روستایی نیز ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در بخش مشاغل خانگی با وجود ۷۰ رشته تا کنون یکهزار و ۹۶۰ مجوز مستقل و ۴۶ مجوز پشتیبان صادر شده است و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماعهه امسال نیز ۸۳ پروانه در بخش تخصصی صنعت و معدن به ارزش یکهزار و ۳۳۵ میلیارد تومان با اشتغال یکهزار و ۳۷۹ نفر بوده است و در حوزه جواز تاسیس نیز از ابتدای سال تا کنون ۲۸۹ مورد به ارزش سرمایه گذاری ۹ هزار و ۲۵۱ میلراد تومان با اشتغال ۷ هزار و ۴۴۹ نفر صادر شده است.

حسن زاده بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۵ پروانه بهره برداری معدن با ارزش ۳۰ هزار و میلیارد رسال و اشتغال یکهزار ۸۵۰ نفر صادر شده است.

به گفته وی در بخش احیای واخد های راکد صنعتی در استان ۳۶ واحد احیا شده است.