معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

۴۰ مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شد/افزایش سرمایه مجتمع پتروشیمی گلستان در مجمع عمومی بورس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت : با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در گلستان ۴۰ مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سیدمحمد دهنوی امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۶.۶ میلیون دلار سرمایه خارجی برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های ضروری بخش‌های گوناگون در استان جذب شد.

وی افزود: طرح شیرین‌سازی ۷۲ میلیون متر مکعب آب دریای خزر که یکی از طرح های زیر بنایی و مهم استان است صادر شده و امکان برداشت این مقدار آب در سواحل خزر در مجاورت بندر خواجه نفس  نیز مشخص شده است.

دهنوی گفت: تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس قبل از دهه فجر امسال تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس تایید شده و اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

دهنوی افزود: ورود ۲ سرمایه‌گذار به پروژه راه‌آهن اینچه‌برون، شاهرود، طبس از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در توسعه استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه گلستان، قطب تولید طیور کشور است گفت: یکی از چالش‌های تولید طیور استان ، تامین برق و گاز و حمایت بانکی است که با جدیت از تولید دراین بخش حمایت خواهد شد.

وی  بیان کرد: پیگیری مساله پترو شیمی استان که یکی از مطالبات مردم بود و ۱۷ سال بلاتکلیف مانده بود با پیگیری استاندار و نمایندگان  مردم استان در مجلس و مسئولان بالادستی بالاخره تعیین تکلیف شده و سرمیاه گذار آن مشخص شده است و  افزایش سرمایه مجتمع پتروشیمی گلستان در جلسه پیش‌روی مجممع عمومی بورس اجرائی می شود.

دهنوی افزود: امسال ۶.۶ میلیون دلار سرمایه خارجی برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های ضروری بخش‌های گوناگون در استان جذب شد.