هشدار آتش‌‍ نشانی گرگان در استفاده درست از تجهیزات گرمایشی جایگزین

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: سرما شدید هوا و افت فشار گاز استفاده از دیگر تجهیزات گرمایشی در اکثر منازل استان گسترش یافت، در صورت بی‌توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی حوادثی جبران‌ناپذیری همچون آتش‌سوزی و انفجار در انتظار مردم خواهد بود.

به گزارش ساجد خبر، موسی‌الرضا صفری اظهارداشت: در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب، راه‌اندازی و استفاده درست از این وسائل گرمایشی به ویژه در روزهای سرد سال، حوادث همچون آتش‌سوزی و انفجار در سطح شهر افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: شهروندان در هنگام استفاده از این لوازم ضمن رعایت نکات ایمنی، نحوه راه‌اندازی آن را به درستی آموزش ببیند چراکه کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در نصب این لوازم حوادثی با قدرت تخریب و صدمات جانی بالایی دور از ذهن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت افت فشار گاز، مردم به هیچ عنوان از سوخت‌های جایگزین بدون دودکش به دلیل خطر نشت گاز «منواکسید» استفاده نکند همچنین از قرار دادن لوازم قابل اشتعال در کنار بخاری‌های برقی خودداری کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به رخ دادن ۲ حادثه انفجار و مصدوم شدن هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این شهر اشاره کرد و گفت: این ۲ حادثه به علت انفجار گاز «اَزُت» بوده است.

صفری ادامه داد: البته پس از اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵، با هماهنگی ستاد فرماندهی، تیم‌های عملیاتی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: حادثه اول ساعت ۲۱ در خیابان طهماسبی گرگان رخ داد که علت اصلی آن انفجار کپسول گاز «اَزُت» در یک کارگاه شارژ کپسول بوده است.

وی تصریح کرد: برای امدادرسانی و اطفا حریق این حادثه، یک تیم عملیاتی از ایستگاه شماره یک به محل اعزام و ۲ نفر کارگر کارگاه مورد نظر که در هنگام شارژ کپسول دچار مصدومیت شدید شده بودند، از محل حادثه خارج و برای سیر درمانی تحویل ماموران اورژانس حاضر دادند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در حادثه دوم که ساعت ۵.۳۰ بامداد در خیابان «شهریار» گرگان رخ داد، پس از اطلاع‌رسانی به سامانه ۱۲۵، ۲ تیم عملیاتی از ایستگاه‌های چهار و هفت، به محل مورد نظر اعزام شدند.

صفری بیان کرد: تیم‌های عملیاتی مستقر در محل، دلیل این حادثه را انفجار گاز یک منزل مسکونی ۲ طبقه اعلام کردند که به شدت تخریب شده بود.

وی یادآور شد: شدت انفجار این حادثه به حدی بود که پنج واحد مسکونی اطراف این منزل دچار خساراتی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه در مجموع پنج مصدوم داشت که حال ۲ نفر از آنان وخیم بود که برای مداوا به کمک ماموران اورژانس مستقر در محل، به بیمارستان منتقل شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: سه مصدوم دیگر این حادثه، هم دچار مصدومیت سطحی شده بودند.