رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان:

مردم از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری کنند

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: شهروندان از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

به گزارش ساجد خبر، محمود شکیبا  اظهار کرد: حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و شکار حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند، خودداری کنند.

وی همچنین گفت: هر چند شاهد کاهش دما بوده‌ایم، اما شرایط فعلی برای زیستمندان قابل تحمل است و نیاز به مداخله انسان‌ها در تغدیه وحوش نیست، به زبان ساده‌تر شهروندان لطف کنند که به وحوش لطف نکنند.

شکیبا ادامه داد: از هموطنان می‌خواهیم در صورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی، از نزدیک شدن و تعقیب آنها خودداری کنند و اگر این جانوران مصدوم و مجروح بودند، موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

وی از شهروندان استان گلستان درخواست کرد تا از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

شکیبا گفت: از هموطنان تقاضا می‌کنیم از ورود به آب بندان‌ها، تالاب‌ها و ایجاد اختلال مبنی بر زیستگاه پرندگانی که برای زمستان گذرانی مهاجرت کرده‌اند، خودداری کنند.