۱۶ واحد مرغداری کلاله از مدار شبکه سراسری گاز خارج شد

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: این شهرستان ۳۹ مرغداری دارد که در چند روز اخیر با توجه به برودت هوا و کمبود گاز، ۱۶ واحد آن با تجهیز به سوخت دوم، از شبکه گاز سراسری خارج شدند.

به گزارش ساجد خبر، رحیم دانشور اظهار کرد: این واحدها بر اساس مصوبه مدیریت بحران گلستان و حسب دستور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با تامین و تحویل سوخت جایگزین مورد نیاز از شبکه سراسری گاز خارج شدند.

وی افزود: تمام واحدهای تولیدی شهرستان اعم از مرغداری‌ها، خبازی‌ها، گلخانه‌داران و صنایع تبدیلی با فوریت باید برای جلوگیری از هرگونه خسارت نسبت به دوگانه سوز کردن واحدها و تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله ادامه داد: ستاد مدیریت بحران جهاد کشاورزی شهرستان آماده پیگیری‌های لازم در این ارتباط با توجه به بحران سوخت موجود است.

دانشور گفت: کلاله ۳۹ واحد تولید مرغ گوشتی به ظرفیت هر دوره یک میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه دارد و ۵۰ سرمایه گذار بخش خصوصی هم متقاضی ساخت مرغداری در مجموع به ظرفیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در این شهرستان هستند.

وی افزود: همچنین یک واحد ۷۵ هزار قطعه تولید تخم مرغ، یک واحد مرغ مادر ۳۰ هزار قطعه‌ای و یک کشتارگاه صنعتی طیور مدرن هم در کلاله فعالیت اقتصادی دارند.

دانشور بیان کرد: ۱۳ درصد از تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ کلاله مصرف مردم شهرستان است و ۸۷ درصد باقی مانده به سایر نقاط استان‌ و کشور فرستاده می‌شود.