رئیس کل دادگستری گلستان:

۴۶ کارچاق‌کن در حوزه‌های قضایی گلستان دستگیر شدند

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با رصد اطلاعاتی واحد حفاظت دادگستری گلستان ۴۶ کارچاق کن، وکیل و کارشناس متخلف در حوزه های قضایی استان دستگیر شدند.

به گزارش ساجد خبر، حیدر آسیابی امروز در نشست رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری و دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضائی گلستان اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران حفاظت و اطلاعات، ۳۱ کارچاق کن، هفت کارشناس و هشت وکیل متخلف شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در محاکم در حال رسیدگی و رأی تعدادی از آنها هم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش اقدامات نظارتی برای شناسایی کارچاق کن‌ها خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم کسی در بیرون از دادگستری یا اطراف اماکن قضائی بچرخد و با ادعای اعمال نفوذ در محاکم، جو بی اعتمادی نسبت به کارمندان و قضات ایجاد کند.

وی بیان کرد: در دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه، حتی یک مورد فساد اداری هم زیاد است و باید همکاران ما در حفاظت و اطلاعات برای سالم سازی محیط تلاش مضاعف کنند.

آسیابی افزود: بانک اطلاعاتی افرادی که به کارچاق کنی شُهره هستند، در همه حوزه‌های قضائی استان تشکیل شده و مدام به روز رسانی و در اختیار همکاران قضائی و اداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال مچ گیری از کارکنان نیستیم، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی یکی از اقدامات ما در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به منظور کمک به همکاران قضائی و اداری و برای پیشگیری از احتمال گرفتار شدن ِ همکاران مان در دام این افراد، ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از خدشه دار شدن حیثیت دستگاه قضائی استان است.