معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

ورود فاضلاب به خلیج گرگان تهدید جدی است

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ورود فاضلاب به خلیج گرگان را تهدید جدی این پهنه آبی برشمرد و گفت: باید از کشت‌های کم آب بر استفاده کرده و کشاورزی حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، رمضان بهترک عصر امروز در نشست علمی رسانه‌ای احیای خلیج گرگان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معضل خلیج گرگان مساله فرامنطقه ای است که بر زیست بوم مردم منطقه تأثیرگذار است.

رمضان بهترک با اشاره به افزایش دما در گلستان، افزود: سالانه ۵۰ روز بالاتر از دمای ۴۰ درجه داریم که این عمل سطح تبخیر را افزایش می‌دهد.

وی از انجام اقدامات آبخیزداری مانند احداث سرشاخه گیر، سنگ ملات و غیره در بالادست خبر داد و گفت: باید رسوبات را کنترل کرده تا وارد خلیج گرگان نشود.

بهترک همچنین ورود فاضلاب به خلیج گرگان را تهدید جدی این پهنه آبی برشمرد و گفت: باید از کشت‌های کم آب بر استفاده کرده و کشاورزی حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار هکتار اراضی در حوضه آبی قره سو و خلیج گرگان اراضی شیب دار وجود داشته و باید نوع کشاورزی را اصلاح کنیم.