مدیرکل راهداری گلستان خبرداد؛

آمادگی افزایش شرکت های حمل و نقل را داریم/افزایش ضریب امنیتی جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:۸۲ شرکت حمل و نقل کالا، ۷۳ شرکت حمل مسافر و ۱۷ شرکت فعال در ترانزیت و بین الملل در استان فعال بوده که جوابگوی نیازهای استان است و اگر تقاضای جدیدی باشد آمادگی افزایش تعداد شرکت‌ها وجود دارد.

به گزارش ساجد خبر، عادل مصدقی اظهار کرد: ۱۷ کیلومتر از تعریض محور آق قلا به بندرترکمن در تعهد راهداری بوده که هفت کیلومتر آن آسفالت و ۱۰ کیلومتر دیگر هم زیرسازی شده است.

وی افزود: صنعت حمل و نقل جزو شریان‌های حیاتی اقتصاد کشور محسوب شده و نقش مهمی در رفاه و معیشت مردم دارد.

وی از اجرای طرح راهداری ضربتی در استان خبر داد و گفت: در این طرح منظرسازی، پاکسازی، افزایش ضریب ایمنی به مدت سه ماه گذشته اجرا شده و در حال اجرا است.

مصدقی عنوان کرد: چند کارگاه عمرانی و فعال در زمینه روکش آسفالت استان داریم که یکی از آنها محور آق قلا- بندر ترکمن است که از دو طرف توسط راه و شهرسازی و راهداری در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان طول محور را ۳۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۷ کیلومتر از این مسیر از سمت آق قلا به بندرترکمن در تعهدات راهداری بوده که هفت کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر دیگر هم زیرسازی شده است.

وی بیان کرد: اعتبار این پروژه از منابع ملی بوده و اگر شرایط جوی مساعد باشد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مصدقی اضافه کرد: تقاطع علی آباد کتول به فاضل آباد هم به راهداری واگذار شده که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و سازمان راهداری در حال اجرا است و اگر شرایط جوی مساعد باشد در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.