مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است/افزایش تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان به ترتیب ۳۷.۳ و ۷.۶ درصد و میانگین کشوری این رقم ۴۱ و ۸.۹ درصد است که تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است.

به گزارش ساجد خبر، حسبن خواجه‌مظفری اظهار کرد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان از ۲۰ میلیارد به ۴۰ میلیارد ریال در استان افزایش یافته است.

وی در حوزه پرداخت تسهیلات به رسته‌های خانگی در استان گفت: قشر خبرنگاران و کسانی که دنبال فروش برخط محصولات تولیدی این حوزه بوده، می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اکنون به هر متقاضی واجد شرایط تا سقف ۱.۵ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند از طریق ثبت اطلاعات در سامانه اقدام کرده و مدت زمان بررسی و صدور مجوز از حدود سه ماه به ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

پیشتر خواجه‌مظفری اعلام کرده بود که امسال در این استان با ثبت ۲۱ هزار و ۴۷ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های مرتبط در سامانه کارا، ۶۴ درصد تعهد ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفری گلستان در ایجاد شغل محقق شده است.

به گفته وی ایجاد شرکت‌های پشتیبان با هدف حمایت از افراد توانمند در عرصه تولید و بازاریابی فروش پیش از این مورد تصویب قرار گرفته است که از این ظرفیت برای حمایت از تولیدکننده خرد (مشاغل خانگی) استان با توجه به ظرفیت‌ها، استفاده می‌شود.