استاندار گلستان در جمع دانشجویان:

عدم گفت‌وگو چالش کنونی جامعه/ دانشجو دچار خطای تشخیص نشود

استاندار گلستان با بیان اینکه عدم گفت‌وگو مهمترین چالش جامعه کنونی کشور است، گفت: پرهیز از هرج‌ومرج و دوری از هیجانات از لازمه‌های جامعه در حال پیشرفت است.

به گزارش ساجد خبر، علی‌محمد زنگانه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در تالار خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در فرآیند دستگیری هر کدام از دستگیرشدگان که برای اعتراض آمدند، آزاد شدند و آنهایی که با هدف تخزیب، چاغو زدن، اسلحه کشیدن، آسیب زدن به اموال عمومی و مردم، آتش زدن، ارتکاب به مسائل امنیتی، هرج‌ومرج و سایر رویه‌های نامتعارف اغتشاش کردند، در بازداشت هستند و قطعاً با آنها برخورد می‌شود.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه در مواجهه با جریانات اخیر در گلستان فهم عمومی در همه اقشار مردم وجود داشت و آنها مسیر خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند، خاطرنشان کرد: عدم گفت‌وگو مهمترین چالش جامعه کنونی ماست که در خانواده‌ها هم درگیر آن هستیم.

وی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را از مهمترین روش‌های اعتراض دانست و افزود: اغتشاش بر هم زدن امنیت است و با این روش در همه جای دنیا برخورد می‌شود.

زنگانه با اشاره به اینکه حضرت امام‌خمینی(ره) مواجهه انقلابیون با استفاده از اسلحه را در دوران انقلاب به شدت رد می‌کرد، اضافه کرد: استقلال و آزادی از مهمترین آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بود و نباید استفاده از واژه آزادی تحریف شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه تعریف مرز اغتشاش و اعتراض در نگاه عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان چیست، گفت: در جامعه با اعتراض مخالف نیستیم بلکه اغتشاش با اعتراض فاصله دارد و به دستور رئیس جمهور اماکنی در شهرستان‌ها برای اعتراض مشخص می‌شود تا اعتراض از مسیر قانونی انجام شود.

استاندار گلستان پرهیز از هرج‌ومرج و دوری از هیجانات را از لازمه‌های جامعه دانست و تصریح کرد: در پاسخ به سوالات باید صبور بود و به عقاید همدیگر احترام گذاشت زیرا با شلوغ کردن، ایجاد هیجان و بر هم زدن فضا نمی‌شود خواسته‌ها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه برای برقراری ارتباطات نباید مانع ایجاد شود، گفت: نباید فردمحور پیش برویم و دچار خطای تشخیص شویم بلکه باید از فرصت‌های موجود برای رفع ابهامات استفاده کنیم.

زنگانه اغناسازی، گفت‌وگو و مواجهه نرم با مسایل را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات برشمرد و یادآور شد: باید فضا به سمت منطق پیش برود و اگر فضا برای پاسخگویی باشد قطعاً به جواب قانع‌کننده می‌رسیم.

وی خواستار رعایت آیین‌نامه صندوق رفاه کشور شد و گفت: اگر این آیین‌نامه منصفانه نباشد، باید پیشنهاد دست‌اندرکاران دانشگاه گلستان و دانشجویان جمع‌بندی و برای تجدیدنظر به صندوق رفاه کشور ارسال شود.