مدیرکل بهزیستی گلستان:

اجرای ۷۵ برنامه استانی در هفته معلولان/افزایش حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت:بهزیستی استان در هفته معلولین امسال ۷۵ برنامه استانی و ۱۲ برنامه شهرستانی اجرا می‌کند که افتتاح ۲ مرکز شبانه‌روزی اعصاب و روان در گرگان و بندرترکمن و یک مرکز روزانه معلولین جسمی و حرکتی در بندرگز از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عارف کیانی صبح امروز در نشست خبری اظهار کر د: در هفته معلولان دو مرکز توانبخشی روزانه در شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز و یک مرکز شبانه روزی اعصاب و روان در گرگان افتتاح خواهد شد که ظرفیت مرکز شبانه روزی اعصاب و روان گرگان ۵۰ نفر و مراکز توانبخشی شهرهای بندرگز و بندرترکمن ۳۰ نفر است.

وی افزود: ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول با طبقه‌بندی‌های گوناگون زیرپوشش خدمات این نهاد هستند و به تناوب از بسته‌های حمایتی بهزیستی استفاده می‌کنند که از این تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا، بیش از ۳۱ هزار و ۴۸۲ نفر دارای معلولیت جسمی – حرکتی و افزون بر هشت هزار نفر ناشنوا و کم‌شنوا هستند.

کیانی گفت: ۹ هزار و ۳۰۰ معلول نابینا، ۳۱ هزار و ۴۸۲ معلول جسمی حرکتی، هشت هزار و ۳۷۳ معلول ناشنوا، ۱۶۴ نفر در حوزه صوت و گفتار، چهار هزار و ۷۷۵ نفر در حوزه اعصاب و روان و ۱۱ هزار و ۴۱۰ نفر معلول ذهنی در استان پرونده تشکیل داده‌اند.

وی بیان کرد: کیانی گفت: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر معلول مستمری بگیر در در استان داریم که قبل از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد آنها ۳۲ هزار نفر بود.

مدیرکل بهزیستی گستان گفت: پنج هزار و ۸۴۱ نفر پشت نوبت دریافت مستمری از بهزیستی هستند.