فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس:

مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس با بیان این که دانش آموزان و فرهنگیان سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند، گفت: مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است.

به گزارش ساجد خبر، سردار عباسعلی ییلاقی، پیش از ظهر یکشنبه در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان اظهارکرد: امام خمینی (ره) هنگامی که نهضت را در دهه ۴۰ آغاز کردند فرمودند سربازان انقلاب اسلامی در گهواره هستند لذا سال ۵۶ و ۵۷ بسیاری از انقلابیون در همین سن و سال شما بودند و چند سال بعد هم در اوج جوانی فرماندهی گردان‌های دفاع مقدس را به دست گرفتند.

فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اوج جنگ با امیدواری از نسل تربیت یافته دهه ۶۰ آینده را متعلق به نسل نوجوان دیدند و فرمودند «امید من به شما دبستانی‌ها است» لذا پرداختن به نسل شما دانش آموزان فوق العاده حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: سهم دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس سهم بالایی است و امروز اگر می‌بینید دشمنان ما در تلاش برای استفاده از دانش آموزان هستند، خطای محاسباتی دشمن را نشان می‌دهد.

ییلاقی گفت: نوجوان ترین شهید دانش آموزان ما یک پسر ۱۱ ساله اهل سنت از نیک شهر سیستان و بلوچستان است و این نشان می‌دهد و امروز آن‌هایی که به دنبال تجزیه ایران هستند تاریخ چهار دهه گذشته را مطالعه نکرده اند.

فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس اضافه کرد: فرزندان من، مسئولیت زیادی به گردن شما است زیرا دانش آموز بسیجی آرمان گرا بوده، متعهد و انقلابی است و دلبسته اهدافی است که شهدا تا پای جان برای تحقق آن ایستادگی کردند.