رییس شورای شهر گرگان:

هزینه مدیریت شهری افزایش پیدا کرده است/ پیش بینی درآمد پایدار برای شهرداری

رییس شورای شهر گرگان گفت: هزینه مدیریت شهر به سبب گرانی و افزایش تورم نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و قیمت اجرای یک پروژه نسبت با رشد چند برابری روبرو است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، ناصر گرزین اظهار اظهار کرد: پیش‌بینی منابع درآمدی ثابت و پایدار برای شهرداری از سال‌ها قبل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و به زودی شاهد به ثمر نشستن این رویکرد خواهیم بود.

وی گفت : در سال‌های گذشته و با وجود تنگناهای مالی، پروژه بزرگ بازار هفت موزه و شهربازی در گرگان آغاز شد که با بهره‌برداری از آن‌ها بخشی از مشکلات درآمدی شهرداری برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد : در لوایح بودجه سال‌های گذشته و امسال افزون بر نیمی از منابع درآمدی شهرداری به حوزه ساخت و ساز گره خورده و با توجه به نوسانات این صنعت در نظر داریم رویکرد جایگزین و پشتیبان برای این ردیف در نظر بگیریم.

عضو شورای اسلامی گرگان افزود: برای دستیابی به بهره‌وری حداکثری از مستغلات و املاک و مولدسازی در آن‌ها نیاز است تا مجموع دارایی‌های منقول احصا و شناسنامه‌دار شود.

گرزین گفت: تاکنون مستغلات و املاک سازمان سیما و منظر شهرداری گرگان در سامانه املاک بارگذاری شده و شهرداری گرگان باید تا پایان سال در سازمان‌های زیر مجموعه نیز این رویه را تعمیم دهد.