استاندار گلستان:

انتقال لایروب به خلیج گرگان ۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد/ مجریان طرح دچار تردید شده اند

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تکمیل هر چه سریعتر پروژه لایروبی خلیج گرگان، گفت: انتقال لایروب به خلیج گرگان ۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد زنگانه، پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون فقط حدود ۱۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های عمرانی مصوب در سفر رئیس جمهور به این استان تخصیص یافته است.

استاندار گلستان افزود: هر چند رقم تخصیصی به سایر استان‌های کشور پایین‌تر از میزان اختصاص یافته به گلستان است اما باید تلاش کنیم حرف‌ها و مصوبات سفر آیت الله رئیسی عملیاتی شده و بر روی زمین باقی نماند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال اثبات مقوله، دولت صادق الوعد بودن دولت سیزدهم هستیم، باید برای تحقق وعده‌ها تلاش کنیم؛ اگر نتوانیم به این موضوع جامعه عمل بپوشانیم فاجعه‌ای در فکر و اندیشه مردم اتفاق خواهد افتاد.

زنگانه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان موضوع لایروبی خلیج گرگان و کانال اصلی و آبرسان به این پهنه آبی است که با وجود همه تلاش‌ها فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار گلستان افزود: برای انتقال لایروب اصلی برای فعالیت در این پروژه، کاتر ساکشن از رود ولگا و از مسیر دریای سیاه در حال انتقال به گلستان است که حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زنگانه گفت: در تامین اعتبارات نهایی این پروژه با مشکل مواجه هستیم و حتی مجریان این پروژه دچار تردید شده‌اند.

وی ادامه داد: بی توجهی و کم توجهی به موضوع خلیج گرگان ناشی از بی کفایتی و ظلم مدیران در دولت‌های گذشته سبب شده تا این پهنه آبی به یک تهدید و کانون ریزگرد برای گلستان تبدیل شود.

استاندار گلستان به مباحث اخیر و اتفاقات هفته‌های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود همه مباحث و اتفاقات ناگوار در برخی از استان‌ها شاهد ظرفیت و تاب آوری بالای مردم ولایت‌مدار گلستان در همراهی با مجموعه نظام هستیم و مباحث و وقایع این استان در حداقل ممکن به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در اوج اغتشاشات در برخی از استان‌های کشور توانستیم پانزدهمین جشنواره اقوام و فرهنگ ایران زمین را با استقبال و تماشای حدود ۲۵۰ هزار نفر از آحاد مردم از سراسر ایران داشته باشیم که این امر بیانگر ولایت مداری امام و مذاهب مختلف در گلستان است.