رئیس اسناد بیمه سلامت گلستان:

صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت گلستان ایجاد شد

رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان از تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این استان، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، علی انصاری  اظهار کرد: به منظور تامین مالی مطلوب خدمات دارویی و بهبود محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج صندوق بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت ایجاد شده است.

رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت گلستان افزود: در مرحله اول بسته خدمات مرتبط با بیماری‌های ستیک فیبروزیس (CF)، مولتپل اسکروزیس (MS)، اوتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت پیاده سازی شده و سایر بیماری‌های ابلاغی متعاقباً اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بسته‌های خدمتی شامل داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب العلاج است.

انصاری ادامه داد: خدمات ارتقاء سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل در این طرح پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: بیماران مشمول برای دریافت مزایای صندوق مذکور بابد در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده باشند.

انصاری عنوان کرد: با ثبت نام در سامانه شهروندی، بعد از بررسی درخواست‌ها از طریق همکاران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیمار تماس گرفته می‌شود و بیمه شدگان باید با مدارک و مستندات مرتبط با بیماری‌های خود به معاونت درمان مراجعه کنند.