دوره آموزشی منطقه‌ای “دادرس پیشرفته” در گلستان آغاز به‌کار کرد

سومین دوره آموزشی منطقه‌ای دادرس پیشرفته (داوطلب آماده در روزهای سخت) با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ از امروز دوشنبه (۳۰ آبان ماه) به مدت سه روز در اردوگاه مرحوم امیرمحمد قاسمی شهر دلند از توابع شهرستان رامیان آغاز شد.

به گزارش ساجد خبر، در این دوره آموزشی، ۱۶۰ نفر از دبیران کانون‌های جوانان و سرتیم‌های طرح ملی یاس جمعیت هلال احمر از استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، قم و خراسان‌های رضوی و شمالی حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: یکی از رسالت‌های خطیر و اصلی هلال احمر، ترویج و نشر فرهنگ امدادی در بین اقشار جامعه است.

قاسم غریب‌آبادی با بیان این که سازمان جوانان به عنوان رکن اصلی جذب مخاطب در جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، اظهارداشت: طرح دادرس پیشرفته (داوطلب آماده در روزهای سخت) با همکاری سازمان امداد و نجات و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری با محوریت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با در نظر گرفتن راهبرد سازمانی و برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر تدوین و به مرحله اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: براساس موارد مطرح شده، این دوره آموزشی با محوریت اسکان و تغذیه اضطراری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این دوره با توجه به نیاز به تربیت و آماده‌سازی امدادگران در زمینه تامین سرپناه، اسکان‌ اولیه و ایجاد اردوگاه‌های اسکان اضطراری، تقویت مدیریت توزیع اقلام و تغذیه در بحران‌ها، کلاس‌های آموزشی همراه با تمرین و اجرای مانور اسکان اضطراری برنامه‌ریزی شده، که توسط مربیان کشوری به اعضای تیم‌های دارس آموزش داده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مراسم اختتامیه این دوره آموزشی، چهارشنبه دوم آذر ماه با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور در آزادشهر برگزار خواهد شد.