وقوع ۹۰ درصد تلفات جاده‌ای حیات وحش استان در پارک ملی گلستان 

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، گفت: بیش از ۹۰ درصد تلفات گونه‌های جانوری استان مربوط به حیات وحش پارک ملی گلستان است که در حین عبور از جاده میان‌گذر با خودروهای در حال تردد برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمود شکیبا اظهار کرد: عبور جاده از زیستگاه اصلی حیات وحش در پارک ملی گلستان همواره باعث بروز تلفات جانوری می‌شود که مهمترین راهکار مقابله با آن تغییر مسیر این جاده به محدوده خارج از این پارک و استفاده از جاده فعلی برای تردد گردشگران و طبیعت‌گردان است.

وی تاکید بر تردد با سرعت کم در جاده میان گذر پارک ملی گلستان و احداث روگذر را از دیگر راهکارهای کمک کننده به جلوگیری از تلفات جانوری ناشی از سوانح رانندگی برشمرد.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است و بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.