معاون شهرسازی شهرداری گرگان:

طرح بلندمرتبه سازی گرگان تا یک ماه آینده آماده می‌شود

معاون شهرسازی شهرداری گرگان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بلندمرتبه سازی به ساختمان‌های بیش به هشت طبقه اطلاق می‌شود و در حال حاضر برای این امر در گرگان مشاور گرفته‌ایم و در حال مطالعه و بررسی بوده و ظرف یک ماه آینده طرح را به شهرداری ارائه می‌کند.

به گزارش ساجد خبر، شهرام شاکری اظهار کرد: این طرح پس از تصویب در مراجع ذی صلاح مانند کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: باید پهنه بندی ها انجام شده و در قالب هر پهنه تعداد طبقات مشخص خواهد شد ولی آن چیزی که احتمال می‌رود آن است که نقاط شمالی شهر مانند کمربندی و شهرک‌های آن، اماکن اجرای بلندمرتبه سازی دارند.

شاکری بیان کرد: مطمئناً این طرح در درآمدزایی شهرداری تأثیر می‌گذارد اما ما به دنبال این مسئله نیستیم که اگر این بود در مناطق جنوبی شهر باید آن را اجرایی می‌کردیم اما تاکید کمیسیون‌ها مدیریت شهری و مشاور و مناطق کم برخوردار و شمال جغرافیایی شهر است.

وی گفت: دو مؤلفه اصلی در بلندمرتبه سازی نقش دارد، نخست «دسترسی منطقه» و دارا بودن معابر است و کوچه‌های آن نباید ۶ یا هشت متری بوده و محورهای اصلی منتهی به آن کم ترافیک باشد.

طبق گفته معاون شهرسازی شهرداری گرگان دومین مؤلفه ابعاد و مساحت زمین بوده که در این مسئله تأثیرگذار است.