سرپرست پلیس فتا استان گلستان:

شهروندان فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند

از شهروندان انتظار می‌رود هنگام خریدهای اینترنتی خود مواظب باشند تا فریب فروشندگان دروغین، صفحات جعلی و نامعتبر اینستاگرامی را نخورند و بخشی از سرمایه خود را از دست ندهند.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ “سعید تجری”، اظهار داشت: افراد کلاهبردار و مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام با طراحی فروشگاه‌های جعلی تلاش می‌کنند تا با تبلیغات جذاب نظیر قیمت‌های پایین تغییر فصل، تخفیف‌های ویژه، تخفیف جشنواره ها توجه کاربران را جلب کرده و با مهندسی اجتماعی، مبالغی از متقاضیان به عنوان بیعانه یا وجه کامل مورد معامله دریافت و دیگر پاسخگوی آنها نمی‌شوند.

سرهنگ تجری تصریح کرد: تعداد دنبال کننده بالا و فالورهای چند ده هزار نفری به هیچ عنوان به تنهایی معیار خوبی برای احراز اعتبار صفحه اینستاگرامی نیست و ممکن است این فالورها نیز خریداری شده یا واقعی نباشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: از شهروندان می خواهیم که حتی المقدور از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه و پیش پرداخت تا زمان مشاهده، دریافت کالا و خدمات مورد توافق، خودداری کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و برای انجام خریدهای اینترنتی به فروشگاه های اینترنتی مجاز و شناخته شده که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه می توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir‌ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌ رسانی کنند.