مدیرکل ارشاد گلستان خبر داد؛

برنامه ریزی برای حمایت کامل از هنرمندان موسیقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برنامه ریزی برای حمایت کامل از هنرمندان موسیقی خبر داد و گفت: در این دوره چهار گروه از گلستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد رعیت شامگاه دوشنبه در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین شب از پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در گرگان هنرمندانی از مازندران، کردستان آذربایجان و افغانستان برنامه اجرا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه موسیقی فاخر برآمده از فرهنگ ایرانی بر دل‌ها می‌نشیند و بر عمق جان انسان‌ها اثر می‌گذارد، گفت: تعدد قومیت‌ها و ظرفیت‌های گلستان فرصت بی‌نظیر را برای استان فراهم کرده و برای همین میزبانی پانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی کشور به گلستان سپرده شد.

وی بیان کرد: آنچه که فرهنگ عمیق ایران اسلامی در شاخه‌های متعدد فرهنگی و هنری به یادگار گذاشته، آن اندازه، سازنده پرمحتوا غنی و عمیق است که اگر مردم به آن آگاه شوند مسلماً در ساخت جامعه آرمانی و تقویت حوزه‌های فرهنگی و فرهنگ اجتماعی موثر خواهد بود.

رعیت افزود: ایران اسلامی و اقوام آن هنرهای فاخر و فرصت‌های بی نظیری دارند که باید با این گونه برنامه‌ها و فعالیت‌ها آنها را حراست و حفاظت کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، حفظ و حراست از فرهنگ غنی اقوام ایران زمین، تقویت و انتقال صحیح آن به نسل بعد است.

به گفته رعیت یکی از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، حفظ و حراست از فرهنگ غنی اقوام ایران زمین، تقویت و انتقال صحیح آن به نسل بعد است.