مدیرکل راهداری گلستان:

تقاطع غربی علی آبادکتول دهه فجر افتتاح می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: تقاطع علی آبادکتول- تبادل غربی از پروژه های مهم راهسازی است که تلاش می کنیم دهه فجر افتتاح شود.

به گزارش ساجد خبر، عادل مصدقی اظهار کرد: محور آق قلا به بندرترکمن ۳۴ کیلومتر بوده که تعریض و بهسازی ۱۷ کیلومتر آن از سمت آق قلا بر عهده راهداری و ۱۷ کیلومتر از سمت بندرترکمن بر عهده راه و شهرسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: در سال گذشته چهار کیلومتر از سمت آق قلا تعریض و آسفالت شده و هشت کیلومتر هم زیرسازی شده است.

وی بیان کرد: براساس پیگیری‌های نمایندگان مجلس ۵۰ میلیارد تومان به صورت مرحله‌ای از محل منابع ملی به پروژه تزریق شد و ۹ کیلومتر باقیمانده آن را هم به مناقصه گذاشته‌ایم.

مصدقی ادامه داد: کل پروژه در برنامه اجرایی قرار گرفته و اگر شرایط جوی خوب باشد تا پایان سال این مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان عنوان کرد: یک پل راه آهن در این محور قرار داشته که مکاتبات لازم برای نحوه ساخت آن انجام شده تا مشاور اخذ و برای آن برآورد ریالی انجام شود.

وی گفت: پروژه مهم دیگر که مربوط به حوزه ساخت راه‌ها بوده و به راهداری واگذار شده، پروژه تقاطع علی آبادکتول- تبادل غربی بوده که نیمه تمام است.

مصدقی اضافه کرد: اعتبار فعلی پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده و همچنین هم از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و هم از سازمان راهداری به آن منابع تزریق خواهد شد و تلاش می‌کنیم این پروژه را در دهه فجر افتتاح کنیم.