مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

اضافه شدن ‌واژه اقتصاد پس از ۱۴ دوره به جشنواره اقوام /رسانه و میراث یک خانواده هستند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: امسال پس از 14دوره برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام برای نخستین بار واژه اقتصاد به نام این جشنواره اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد جواد ساوری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام و اقتصاد در مرکز استان، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم اضافه شدن واژه اقتصاد به نام این جشنواره این بوده است که در کنار برگزاری این جشنواره به مساله اقتصاد استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه شود.
وی افزود: در زمان برگزاری این ۱۴ دوره جشنواره به مساله اقتصادی و ره آورد اقتصادی که در این سه حوزه میتوانسته به استان داشته باشد، اما توجه جدی نمی شد.
ساوری ادامه داد: پیرو همین مساله از سفرای کشورهای دیگر نیز در دستور کار جشنواره قرار نگرفته است چرا که سنوات گذشته حضور این افراد به رغم هزینه های میلیونی و اعطای هدایا هیچ ره آوردی برای استان و توسعه بخش گردشگری و صنایه دستی نداشته است.
وی بیان کرد: این بار به جای دعوت از این افراد میهمانانی از وزارتخانه های مهم کشور و چند سرمایه گذاری داخلی و خارجی دعوت کرده ام تا بتوانیم از ره آورد حضور این افراد در این جشنواره استعدادها و پتانسیل های حوزه گردشگری و صنایع دستی به توسعه استان و اقتصاد افراد شاغل در این دو حوزه کمک. شایانی بشود.

ساوری با بیان اینکه ما با برگزاری این جشنواره به دنبال محرومیت زدایی از چهره استان هستیم، اظهار کرد: باید به سمتی ایجاد زیر ساخت ها در این حوزه به صورت دایمی باشیم نه فصلی.

وی افزود: حتی در این از شرکت های پارک علم و فناوری دعوت شده است تا در کنار غرفه های این نمایشگاه توسعه صنایع دستی بر پایه تکنولوژی روز برای توسعه صادرات و جذب بازار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: توجه بیشر ما در این جشنواره توجه به روستا و پتانسیل های موجود در روستاها در بخش های مختلف گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: شعار ما در این جشنواره، ایستاده ایم برای جهانی شدن دیوار دفاعی گرگان است.
ساوری گفت: ۲۱ گروه موسیقی در این جشنواره شرکت می کنند که ۷ گروه از این تعداد متعلق به گلستان است و ۳۸ غرفه در اختیار سیاه چادر و بوم گردی در کنار سازه های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه۱۹۸غرفه در این جشنواره برگزار می شود، اظهار کرد: ۱۵۱ هنرمند صنایع دستی در ۳۱غرفه مستقر می شوند و۹۰غرفه برای هنرمندان سراسر کشورو ۶۰غرفه دراختیار هنرمندان گلستانی قرار میگیرد.

به گفته ساوری این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ ابان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می شود.