سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان:

روزانه حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ در گلستان تولید می‌شود

سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: اکنون روزانه حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ در ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید که ضمن تامین گوشت مرغ مورد نیاز اهالی منطقه، به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، علی کاووسی در بازدید یکی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور در گرگان، افزود: تولید روزانه گوشت مرغ مازاد در این استان با صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی به ۱۸ استان کشور حمل می‌شود و استان تهران با جذب روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن بیشترین سهم را در مصرف آن دارد.

به گفته وی در هفت ماه نخست امسال افزون بر ۱۵۱ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان تولید و به منظور تامین سلامت و امنیت غذایی به بازارهای هدف ارسال شده است.

کاووسی خاطرنشان کرد: در فعالیت کشتارگاه‌های طیور استان علاوه بر حضور تمام وقت مسوولین فنی بهداشتی و ناظرین شرعی، کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهرستان به صورت ادواری بر حسن انجام کار نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به آماده شدن یک کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان آق‌قلا برای بهره‌برداری طی ماه‌های آینده، گفت: این اداره کل برای ایجاد یا توسعه کشتارگاه صنعتی در استان از متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

مطابق گزارش اداره کل دامپزشکی گلستان، در این استان ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که هفت کشتارگاه طیور آن دارای خط کشتار ۲ (اتوماتیک) و رتبه A است.