مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛

تشکیل۳۰ کمیته برای برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از تشکیل ۳۰ کمیته برای برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اقوام خبرداد.

به گزارش ساجد خبر، محمدجواد ساوری در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام گلستان اظهارکرد: جشنواره اقوام فرصت مغتنمی است تا در شرایط امروز جامعه ضمن ترویج شورونشاط اجتماعی، آداب، رسوم و فرهنگ اقوام را معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: دستگاه‌های اجرایی از زمان آغاز برنامه‌ریزی و اقدامات برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام همکاری خوب و مطلوبی داشتند و امیدواریم این همکاری‌ها تداوم یابد.

وی گفت: با توجه به سیاست دولت مردمی برای افزایش تعاملات با کشورهای حاشیه دریای خزر، امسال در بعد بین‌المللی جشنواره از کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت‌شده است.

ساوری بیان کرد: دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان برند تمدنی استان گلستان اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرارگرفته است و در راستای تبلیغ و برندسازی این اثر فاخر تاریخی، از نماد دیوار بزرگ گرگان در طراحی پوستر پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام استفاده شده است و همچنین شعار «ایستاده‌ایم برای جهانی‌شدن دیوار بزرگ گرگان» به‌عنوان شعار جشنواره پانزدهم انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تصریح کرد: صداوسیما نقش پررنگی در برندسازی جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام دارد؛ از این رو با هماهنگی انجام شده، مقرر شد تا پوشش مطلوب استانی و ملی این رویداد فرهنگی استان اجرایی شود.