مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پایداری زیرساخت ها و خنثی‌سازی آسیب ها از اهداف پدافند غیرعامل است

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پایداری زیرساخت ها، دستگاه ها و تجهیزات و منابع نیروی انسانی، تامین زیرساخت ها و کالاهای ضروری در زمان بحران، خدمات پشتیبانی و مدیریت و خنثی‌سازی آسیب ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

به گزارش ساجد خبر، رحیم تقی پور امروز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهار کرد: دغدغه‌هایی چون سفره آب زیرزمینی در مناطقی مانند آق‌قلا و مخازن نفت در شهرها به واسطه توسعه مناطق شهری دارای پتانسیل ایجاد خطر است که باید به شکل خاص و ویژه به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: بررسی میدانی مشخص کرد که در واحدهای تولیدی به واسطه نوع مواد و فرایند تولید در حوزه صنعت و غیر صنعت، انواع مواد خطرزا نگهداری می‌شود که اگر دچار حادثه شود تبعات ناشی از آن، مناطق وسیعی از محیط پیرامونی را تحت تاثیر و خسارت قرار خواهد داد.

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در برخی انبارهای شرکت‌های تولیدی گلستان به سازگاری چیدمان مواد خطرناک توجه کافی نشده که تذکرات لازم به مسوولان و مدیران داده شد.

تقی پور خاطرنشان کرد: پایداری زیرساخت ها، دستگاه ها و تجهیزات و منابع نیروی انسانی، تامین زیرساخت ها و کالاهای ضروری در زمان بحران، خدمات پشتیبانی و مدیریت و خنثی‌سازی آسیب ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در شیوع ویروس کرونا با وجود احتمال تعطیلی برخی زیرساخت ها دامنه فعالیت ها در بیمارستان و مراکز درمانی گسترش پیدا کرد و افراد بسیاری از جمله دکترها و پرستارها از جان گذشته و شهید این راه محسوب شدند و این تلاش برای خنثی سازی و رفع آلودگی در زمان بحران کرونا رویدادی پدافندی داشت.

وی بیان کرد: با تهمیداتی که قبل از وقوع بحران و خطر اندیشیده می شود می توان میزان خنثی‌سازی و آسیب‌پذیری بحران‌ها را مدیریت کرد.

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید زیرساخت‌های مختلف را در مقابل تهدیدات و آسیب رسانی به حداقل ممکن رسانده و برای بازگشت و بازیابی سریع تمهیداتی قبل از ایجاد بحران اندیشید که یکی از اهداف پدافند غیرعامل همین مورد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: گلستان کارگاه بزرگ تولید، فعالیت و تلاش است و در موضوعات مهمی چون پدافند غیرعامل به عنوان راهبر عمل می کند.

سیدعلی مهاجر اظهارداشت: برنامه های هفته پدافند غیرعامل با تاکید بر آشنایی بیشتر مردم استان با این موضوع راهبردی برگزار خواهد شد.

چهارم تا ۱۱ آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است.