دانشگاه ها ارتباط خود را با اتاق های بازرگانی و بخش صنعت بیشتر کنند/بخشی از اساتید حق التدریس در صنعت به کارگرفته شوند

نایب رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی اساتید حق‌التدریس کشور گفت: با توجه به نیاز صنایع پیشنهاد می‌شود بخشی از اساتید حق التدریس در بخش صنعت مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش ساجد خبر، علی قزلسفلو اظهارکرد: درحال حاضر ۳۱۵ دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی در کشور داریم که ۵۰ درصد آنها فاقد عضو هئیت علمی هستند ولی با این شرایط توانستند اخذ رشته کنند.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به ۷ هزار نفر فارغ التحصیل مقطع دکتری داریم. با توجه به نیاز صنایع، پیشنهاد می شود بخشی از اساتید حق التدریسی در صنعت مورد استفاده قرار بگیرند.

وی بیان کرد: هم اکنون دانشگاه غیر انتفاعی حدود ۸۰ درصد، علمی کاربردی ۹۰ درصد، دانشگاه پیام نور ۵۰ درصد، فنی و حرفه ای ۸۰ درصد از اساتید حق التدریس استفاده می کنند که متاسفانه از بیمه ، حقوق و رفاهیات برخوردار نیستند که همین به آموزش آسیب می زند.

وی افزود: جمع زیادی از اساتید حق التدریس به فکر مهاجرت هستند ومتاسفانه به علت بیکاری سالانه ۳۰ درصد اساتیدحق التدریسی به خارج مهاجرت می کنند و۵۰ درصد به فکرت مهاجرت هستند.

وی یاداور شد: این افراد تحصیلات عالیه دارند اما شرایط کار با مدرک تحصیلی آنها مهیا نیست که این موضوع خودش برای جامعه تهدید است و باید این تهدیدات به فرصت تبدیل شود.