مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان پاسخ داد؛

محدودیت‌های دارویی یک مشکل ملی است/بیماران اورژانس تأمین اجتماعی مشکلی برای تأمین دارو ندارند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان به گلایه برخی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مبنی بر گرانی و کمبود برخی از اقلام دارویی گفت: مشکل محدودیت‌های دارویی در بخش تأمین اجتماعی مربوط به سطح ملی است و صرفاً مربوط به گلستان نیست وبا توجه به اینکه شب گذشته رئیس جمهور بر مدیریت بازار دارویی تأکید کردند، امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

به گزارش ساجد خبر، رمضان زینلی اظهار کرد: هزینه‌های سمعک و پروتزها توسط بخش بیمه‌ای تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و ما در حوزه درمان امورات مربوط به بستری‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: بیمه‌های تکمیلی سازمان‌های بیمه‌ای مستقلی هستند و مردم مشکلات خود در حوزه‌های بیمه تکمیلی را باید از همان سازمان‌های بیمه گر پیگیر شوند، مردم باید هزینه‌های درج شده در فاکتورها را براساس نوع قرارداد منعقد شده پرداخت کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گلستان تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای طرح دارویاری همراهی کاملی با وزارت بهداشت داشته و خوشبختانه برای نخستین بار مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی تا پایان مرداد ماه امسال به طور کامل پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بیماران اورژانس تأمین اجتماعی هیچ مشکلی برای تأمین دارو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همچنین در مراکز ملکی تأمین اجتماعی نیز برای تأمین داروهای موردنظر کمبودی ندارد و داروها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گلستان با اشاره به گلایه برخی از بیمه شدگان از افزایش قیمت برخی داروها از جمله انسولین، توضیح داد: ۱۰ درصد فرانشیز دارویی توسط بیمار پرداخت می‌شود، همچنین قرار شد فشار افزایش قیمت داروها در طرح دارویار بر دوش مردم نباشد و پرداخت آن توسط سازمان‌های بیمه پایه انجام شود و مابه التفاوت قیمت این داروها توسط وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر شارژ شود.

به گفته زینلی، بر مبنای طرح دارویار بیش از ۱۷۰ قلم دارو که پیش از این در تعهد بیمه نبود در حال حاضر در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.