مدیر بنیاد تعاون زندانیان گلستان خبر داد:

اشتغال به کار ۵۰ درصد از مددجویان زندان‌های گلستان

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان گلستان از فعالیت نزدیک به ۵۰ درصد مددجویان در کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، بهرام وکیلی آذر اظهار کرد: در حال حاضر ندامتگاه‌های گلستان به سه بخش اصلاح تربیتی اشتغال و درآمدزایی تبدیل شده و حرفه آموزی و اشتغال یکی از طرح‌های حمایتی از مددجویان است.

وی بیان کرد: حدود ۴۵ کارگاه حرفه آموزی و اشتغال در داخل زندان‌های استان اعم از گرگان و گنبدکاووس فعال است، همچنین مددجویان در حدود ۳۰ کارگاه خارج از محیط زندان مشغول فعالیت هستند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان گلستان از فعالیت نزدیک به ۵۰ درصد مددجویان در کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال زندان‌های استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: سازمان زندان‌ها در رشته‌های مختلف اعم از کشاورزی، دامداری، جوشکاری، ساختمان سازی و خیاطی برای اشتغال مددجویان تلاش می‌کند.

وکیلی آذر با اشاره به اینکه برابر ابلاغ سیاست‌های سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون کشور تا پایان سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد مددجویان باید مشغول کار شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه کارگاه‌ها و همچنین جلسات متعددی که با شرکت‌های دانش بنیان داشتیم به اهداف سازمانی خود دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از مهارت و حرفه مناسب، پیش زمینه اشتغال است، متذکر شد: خوشبختانه کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال زندان‌های گلستان توانست پس از پایان دوران محکومیت برای مددجویان زندان‌ها اشتغال ایجاد کند.