مدیرکل شیلات گلستان خبرداد؛

استقرار ۶۹ قفس و پن در آب های گلستان/ ۴۰۰ تن ماهی برداشت می شود

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال ۵۹ قفس و ۱۰ پن در آب های گلستان مستقر بوده و پیش بینی می شود ۴۰۰ تن ماهی در این قفس ها تولید شود.

به گزارش ساجد خبر، اسماعیل جباری اظهارکرد: امسال ۵۹ قفس و ۱۰ پن در آب‌های گلستان مستقر بوده و پیش بینی می‌شود ۴۰۰ تن ماهی در این قفس‌ها تولید شود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: برای تامین بچه ماهی مورد نیاز این طرح (گونه قزل آلا) قراردادهای لازم با پرورش دهندگان سردابی استان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دو متقاضی هم در استان تقاضای پرورش ماهی خاویاری در دریا (قفس و پن) را دارند که شیلات در حال برنامه ریزی برای تامین بچه ماهی برای این متقاضیان است.

جباری ادامه داد: امسال بیش از دو برابر سال گذشته تکثیر کپور دریایی در داخل استان انجام شده که ۵۰۰ هزار قطعه آن برای استفاده بخش خصوصی است.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص مشکلات تردد صیادان در دریا هم گفت: با بازگشایی مسیر تردد صیادان و پرورش دهندگان طرح قفس و پن، مشکلات رفت و آمد به دریا را مرتفع کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به گلستان به این طرح، به زودی فاز دو این سایت و اسکله شناور صیادی هم در خواجه نفس راه اندازی می‌شود.

جباری توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری را از دیگر برنامه‌های شیلات گلستان دانست و گفت: در حال حاضر ۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال است که با توجه به برنامه ریزی ها و پیگیری‌های انجام شده، تا پایان سال پنج مزرعه دیگر هم در استان افتتاح خواهد شد.