ثبت ۶۷ میلی متر باران در بندرترکمن/همه جاده های گلستان باز است

با ورود سامانه بارشی شاهد بارش باران در گلستان هستیم و تاکنون بیشترین بارش از بندرترکمن با ۶۷ میلی متر ثبت شده و اداره کل راهداری استان هم اعلام کرده که همه راه های مواصلاتی باز هستند.

به گزارش ساجد خبر، بارش باران از شامگاه دوشنبه در گلستان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

براساس ایستگاه‌های باران سنجی گلستان، تاکنون بیشتر بارش ثبت شده در پنج پیکر بندرترکمن با ۶۷ میلی متر و علی آبادکتول با ۶۰ میلی متر بوده و در آق قلا هم ۵۰ میلی متر، در مینودشت ۴۵ میلی متر، در سیمین شهر ۴۳ میلی متر و در هاشم آباد گرگان هم ۳۱ میلی متر بارش گزارش شده است.

طبق اعلام مدیرکل هواشناسی گلستان، بارش باران تا شامگاه سه شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

با توجه به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، از مردم خواسته شده تا از ترددها غیرضروری اجتناب کرده و به رودخانه‌ها و مسیل های آبی نزدیک نشوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این خصوص گفت: باران شدید در برخی از مسیرها مانند خوش ییلاق سبب رانش و ریزش شد که با توجه به استقرار دستگاه‌های راهداری در جاده‌های مستعد آبگرفتگی، مسیرها بازگشایی شد.

غلامرضا بی کی گفت: در برخی راه‌های روستایی جاده خوش ییلاق گرگان به استان سمنان باران سبب رانش شده است که رفت و آمد در این مسیرهای روستایی با کندی انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۵ گروه راهداری پس از هشدار هواشناسی درباره احتمال آبگرفتگی در جاده‌ها در مسیرهای مستعد سیلاب مستقر شدند.

طبق گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان رفت و آمد در تمام جاده‌های اصلی استان به صورت عادی در حال انجام است.