مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا با ظرفیت ۴۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال امروز یکشنبه با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ساجد خبر، با بهره‌برداری از این طرح که نمایندگان مردم استان در مجلس و مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا به هزار و ۱۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز افزایش یافت و به گفته مسوولان شهرک، مشکل تصفیه فاضلاب این شهرک با استفاده از آن برطرف خواهد شد.

شهرک صنعتی آق قلا در کیلومتر ۱۲ جاده گرگان و آق قلا قرار دارد و به عنوان قدیمی‌ترین شهرک صنعتی گلستان ضمن دارابودن امکانات اولیه و زیر ساخت نظیر آب، برق، گاز، تصفیه خانه فاضلاب، تلفن، امکانات زیر ساخت؛ دارای امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، مرکز کسب و کار، آتش نشانی و مرکز ارتقای مهارت‌های فنی حرفه‌ای است.

شهرک صنعتی آق قلا با ۱۶۸ هکتار مساحت دارای ۲۲۰ واحد بهره‌بردار است که ۱۸۰ واحد آن با اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

امسال ۱۴ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا موفق به صادرات کالا از جمله قیر، سوله، آنتی بیوتیک، پودر لباسشویی، رنگ روغن، کیسه زباله، مرغ، به وزن ۱۷هزار و ۴۵۰ تُن کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۲۳ هزار دلار شدند.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز گذشته وارد گلستان شد و از برخی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان دیدن کرد.

آغاز ساخت ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد و بازدید از شهرک‌های صنعتی بندرترکمن و کردکوی و دیدار با استاندار گلستان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گلستان است.

مطابق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان، بیش از ۹ هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار هستند .

گلستان ۸۲۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی دارد که ۱۹۶ واحد آن به دلایل مختلف از جمله نداشتن سرمایه در گردش، بازار فروش و فرسودگی ماشین‌آلات تعطیل هستند.