با حضور معاون وزیر صمت؛

ساخت نخستین ناحیه صنعتی مبل روستایی کشور در آق‌قلا آغاز شد/سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی

عملیات ساخت ناحیه صنعتی روستای عطاآباد آق‌قلا به عنوان نخستین ناحیه صنعتی تخصصی مبل روستایی کشور امروز یکشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شد.

به گزارش ساجد خبر، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: رسالت دولت سیزدهم، مردمی کردن اقتصاد است و بر مبنای آن می‌توان به سیاست‌گذاری درست در مسیر تولید و رونق اقتصاد رسید.

علی رسولیان افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور توجه به تولید است و بر همین اساس باید در این مسیر به درستی سرمایه گذاری و حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تولید باید با محوریت بخش خصوصی و مشارکت گرفتن از ظرفیت مردم باشد چون رسیدن به این اهداف با اتکا به بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که رونق کسب و کارهای کوچک نقش بسزایی در رفاه و اقتصاد مردم دارد و گفت: باید تلاش شود نقش کارگاه‌های بومی در اشتغال و تولید بیش از گذشته افزایش یابد.

رسولیان ادامه داد: ۹۳ درصد شهرک و نواحی صنعتی کشور را کسب و کارهای کوچک تشکیل می‌دهند و توانسته‌اند برای بیش از ۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کنند.

وی از شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: مطالعه راه‌اندازی ۱۴۰ خوشه کامل شده و دولت از راه‌اندازی آن‌ها حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هم در این مراسم گفت: راه‌اندازی ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطاآباد به همراه ایجاد ۲ ناحیه صنعتی در خراسان رضوی و آذربایجان غربی به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

رضا شهمرادی افزود: ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد در ۱۵هکتار ساخته می شود و راه اندازی آن اواخر سال گذشته در کمیسیون امور زیر بنایی استان مصوب شده بود.

وی پیش‌بینی کرد: حدود ۱۷۰ واحد تولید مبل ، ایجاد واحدهای صنفی و ایجاد فضای نمایشگاهی در این ناحیه صنعتی فعالیت کنند.

به گفته وی بخش خصوصی ۱۰ هزار میلیارد ریال در این ناحیه صنعتی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در آن ایجاد شود.