رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: جهت رفع نیاز چوبی کشور و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عباسعلی نوبخت با اعلام این خبر اظهار کرد: کشور ما مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و باید جهت رفع نیاز کشور و برای افزایش و توسعه پوشش گیاهی، نهال‌های مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: بدین منظور براساس دستور ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، در سال جاری تغییرات ساختاری تولید نهال در کشور در نظر گرفته شد و تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال افق سال ۱۴۰۵ برنامه‌ریزی شد.

نوبخت ادامه داد: در راستای این برنامه‌ریزی، جهت تولید یک میلیارد اصله نهال سالانه باید به طور متوسط ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود تا بتوانیم در سال ۱۴۰۵ به تولید یک میلیارد اصله نهال برسیم.

نوبخت نیاز سالانه صنایع چوب کشور را حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار هکتار عرصه زراعت چوب در کشور انجام شده و نهال‌هایی که قرار است تولید شود باید با محوریت تامین نیاز صنایع چوب در کشور برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد توانمند در کشورو همچنین اصل مهم مشارکت مردمی، افزود: نیروهای توانمند اعم از کارشناسان، متخصصین، مجریان طرح و همچنین عموم مردم باید به صحنه آمده و با عزمی عمومی ازعرصه های منابع طبیعی حفاظت نمایند.