فرماندار گالیکش:

بهره برداری از هفت کیلومتر بزرگراه گالیکش – پارک ملی گلستان

فرماندار گالیکش در شرق استان گلستان از آماده بهره‌برداری بودن هفت کیلومتر از بزرگراه این شهرستان به پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: طی چند روز آینده این بخش از جاده ترانزیتی گالیکش حدفاصل روستای «آق قمیش» تا شهر «صادق آباد» زیربار ترافیک خودرویی خواهد رفت.

به گزارش ساجد خبر، علی جوان حاذق‌خواه  اظهار کرد: مراحل تکمیل طرح تعریض و بهسازی هفت کیلومتر از جاده ترانزیتی گالیکش – پارک ملی گلستان با اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی در جریان سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان گلستان، پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: در نشست چند روز پیش با مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان، آمادگی بهره‌برداری و زیربار ترافیک رفتن هفت کیلومتر از بزرگراه و جاده ترانزیتی گالیکش به جنگل گلستان اعلام شد.

جوان حاذق‌خواه ادامه داد: طرح تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه گالیکش به پارک ملی گلستان به‌طول ۱۷ کیلومتر از سال‌ ۱۳۹۰ شروع شده بود اما به دلیل تخصیص کمرنگ اعتبارات مورد نیاز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

فرماندار گالیکش همچنین گفت: براساس وعده مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان، سه کیلومتر دیگر از این جاده ترانزیتی هم تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پیگیری تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده این محور با نیاز اعتباری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه ملی که مطالبه مردم منطقه و نیز میلیون‌ها زائر حرم مطهر امام رئوف حضرت امام رضا (ع) در سفری ایمن به مشهد مقدس است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود.

جوان حاذق‌خواه اضافه کرد: جاده گالیکش – پارک ملی گلستان بخشی از بزرگراه گرگان – مشهد است که سالانه میلیون‌ها تردد خودرویی از این محور بین‌المللی به استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و برخی استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور انجام می‌شود.