مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان:

۳۴ هزار حامی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد گلستان حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۴ هزار و ۹۴۵ حامی با واریز مبلغ ماهانه از کودکان تحت پوشش کمیته امداد شامل ایتام و طرح محسنین حمایت می‌کنند.

به گزارش ساجد خبر، عیسی بابایی اظهار کرد:  هزار و ۸۸۰ نفر از حامیان داخل کشور و ۶۵ حامی از خارج کشور ایتام و فرزندان نیازمند گلستانی را حمایت می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار و ۲۴۷ نفر از ابتدای سال جاری به‌عنوان حامیان ایتام و محسنین استان گلستان جذب شدند.

مدیرکل‌کمیته‌امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون ۴ هزار کودک در لیست انتظار برای دریافت حامی قرار دارند که در صورت پیدا شدن داوطلب برای تحت حمایت قرار دادن این تعداد، آنها نیز بصورت فرزندان معنوی حامیان خود، مورد حمایت قرار می گیرند و ماهانه مبلغی برای آنها واریز خواهد شد.

بابایی اظهارداشت: ۱۱ هزار و ۸۹۶ فرزند یتیم و محسنین گلستان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دختر و بقیه پسر هستند.

وی افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۳ نفر یتیم و ۷ هزار و ۲۲۳ نفر فرزند محسنین (فرزند نیازمند حمایت) بوده که ۹ هزار نفر آنها دانش‌آموز هستند.

وی بیان کرد:حامیان نیکوکار گلستانی در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۷۳ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند.

بابایی با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان همواره در انجام امور خیر و احیای سنت‌های حسنه الهی پیشگام هستند افزود: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین نیاز ایتام شامل معیشت، تحصیل و مسکن است که در این زمینه باید نیکوکاران نگاه ویژه‌ای به این گروه از افراد داشته باشند تا مشکلات آنها برطرف شود.

بابایی با بیان اینکه دختران معمولا تا ۲۰ سالگی و پسران تا ۱۸ سالگی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir برای ثبت‌نام و حمایت ایتام و فرزندان نیازمند در نظر گرفته‌شده و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سراسر استان گلستان در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند. طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده‌اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.

۱۵۱ هزار و ۸۸۱ نفر در قالب ۸۰ هزار و ۳۱۴ خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان قرار دارند.